REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
„GALOP SMAKU”
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego: www.galopsmaku.pl oraz świadczenia usług cateringowych przez Workin sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Senatorskiej 2, 00-075, zarejestrowanej w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000623827, NIP 5223065571, REGON 364736041, BDO 000653842.
2. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 3.06.2024 r. do odwołania, z zastrzeżeniem, że:
a) zmiany regulaminu wchodzą w życie w terminie nie krótszym niż 3 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.galopsmaku.pl;
b) zmiana regulaminu nie ma wpływu na warunki sprzedaży oferowanych usług oraz warunki akcji promocyjnych dotyczących zgłoszeń przesłanych przed datą wejścia w życie takiej zmiany.
§ 2 DEFINICJE
- Workin – Workin sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Senatorskiej 2, 00-075, zarejestrowana
w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000623827, NIP 5223065571, REGON 364736041, BDO 000653842, prowadząca zakład Workin Cafe przy ul. Senatorskiej 2 w Warszawie (00-075), który to zakład jest wpisany do Rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej prowadzonego przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w m.st. Warszawie pod nr wpisu: 00758/012945850/2024.
- Klient – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą albo osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej albo osoba fizyczna dokonującą
z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową („Klient-konsument”), która składa zamówienie w sposób opisany w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin – niniejszy Regulamin sklepu internetowego „GALOP SMAKU”. Strona Internetowa – www.galopsmaku.pl.
- Umowa – umowa na podstawie, której Workin zobowiązany jest do realizacji Zamówienia tj. świadczenia usługi cateringowej polegającej na przygotowaniu i ewentualnie dostarczeniu Klientowi wybranych boksów cateringowych w sposób i terminach uzgodnionych z Klientem. Zamówienie – usługa cateringowa jaką
w ramach Umowy Workin zobowiązany jest do świadczenia na rzecz Klienta tj. przygotowanie i ewentualnie dostarczenie Klientowi wybranych boksów cateringowych w sposób i terminach uzgodnionych z Klientem.
§ 3 BOKSY CATERINGOWE
1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej nt. boksów cateringowych nie stanowią oferty Workin
w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klienta do składania ofert zawarcia Umowy.
2. Klient składając Zamówienie składa ofertę kupna określonego boksu cateringowego/boksów cateringowych, na warunkach podanych w Regulaminie.
3. Workin na Stronie Internetowej udostępnia informacje nt. poszczególnych boksów cateringowych
w szczególności nt. składników w tym składników mogących powodować alergię lub reakcję nietolerancji.
4. Wobec tego, że w skład boksów cateringowych wychodzą produkty spożywcze, po ich dostarczeniu powinny być one przechowywane w odpowiednich warunkach.
5. Workin zastrzega, że z uwagi na to, że każdorazowo boksy cateringowe wykonywane są ręcznie istnieje możliwość, że rzeczywisty wygląd boksów cateringowych oraz ich skład może nieco odbiegać od tego wynikającego z zdjęć umieszczonych na Stronie Internetowej.
§ 4 CENA
1. Ceny podane na Stronie Internetowej są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich i zawierają podatek VAT w stawce obowiązującej.
2. Ceny podane na Stronie Internetowej nie zawierają ewentualnych kosztów dostawy. Koszt dostawy, o ile występuje, doliczany jest podczas składania zamówienia w zależności od odległości do miejsca dostawy oraz wybranego terminu dostawy.
3. Klient w przypadku wyboru dostawy Zamówienia jest zobowiązany do pokrycia kosztów dostawy na zasadach wskazanych § 5 ust. 5 niniejszego Regulaminu.
4. Workin zastrzega sobie prawo do zmiany cen podanych na Stronie Internetowej, przeprowadzania
i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian. Wprowadzone zmiany nie mogą wpływać na skuteczność oraz sposób wykonywania złożonych wcześniej Zamówień.
§ 5 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Klient może składać zamówienie telefonicznie pod numerem: 609771181, e-mailowo na adres: info@galopsmaku.pl lub przez Stronę Internetową wypełniając znajdujący się na niej formularz. Workin przyjmuje zamówienia:
a) telefonicznie i e-mailowo – od poniedziałku do soboty, w godzinach 8:00 –18:00 za wyjątkiem świąt
i dni ustawowo wolnych od pracy;
b) poprzez Stronę Internetową – codziennie.
2. W celu zawarcia Umowy Klient zobowiązany jest do wskazania Workin następujących informacji:
a) wyboru boksu cateringowego/boksów cateringowych;
b) wyboru terminu/terminów realizacji zamówienia spośród dostępnych terminów (w ramach jednego zamówienia możliwe jest zarezerwowanie kilku terminów);
c) informacji o sposobie odbioru Zamówienia, a jeżeli Zamówienie ma zostać dostarczone przez Workin lub podmiot świadczący na rzecz Workin usługę dostawy – wskazanie adresu dostawy;
d) imię i nazwisko lub firmę Klienta;
e) adres zamieszkania/siedziby Klienta oraz adres dostawy Zamówienia, jeżeli jest on innych niż adres zamieszkania/siedziby Klienta;
f) numer telefonu Klienta;
g) adres e-mail Klienta;
h) dane do faktury, o ile Klient chce ją otrzymać.
3. Klient jest zobowiązany do wskazania prawdziwych danych, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. d-h powyżej. W przypadku stwierdzenia przez Workin nieprawdziwości podanych danych lub podejrzenia tej nieprawdziwości Workin zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia. Workin zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych przekazanych przez Klienta na etapie składania Zamówienia.
4. W celu zawarcia Umowy, konieczne jest zaakceptowanie treści niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie wymaganych zgód na przetwarzanie danych osobowych.
5. Przed zawarciem Umowy konieczna jest zapłata przez Klienta na rzecz Workin całości ceny oraz kosztów dostawy. W przypadku zawierania Umowy za pośrednictwem Strony Internetowej zapłata odbywa się
z wykorzystaniem metod płatności wskazanych w § 9 ust. 1 poniżej, a w przypadku zawarcia Umowy telefonicznie lub e-mailowo Workin przekaże Klientowi numer rachunku bankowego, na który należy wpłacić środki. Za moment płatności uznaje się otrzymanie ww. płatności przez Workin.
6. Poprzez złożenie Zamówienia i dokonanie wpłaty, o której mowa w § 5 ust. 5 powyżej Klient składa Workin ofertę zawarcia Umowy. Po złożeniu Zamówienia, zgodnie z procedurą określoną powyżej, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e-mail podany trakcie składania Zamówienia, potwierdzenie złożenia Zamówienia i przyjęcia Zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu Zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Workin o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej i z chwilą jego otrzymania zostaje zawarta Umowa.
7. Klienta ma prawo do zmiany Zamówienia na poniższych warunkach:
a) zmiana może obejmować: adres i sposób dostawy (o ile Zamówienie nie zostało już przekazane do dostawy i nie jest „w drodze” do Klienta) oraz zmianę terminu realizacji Zamówienia w zależności od dostępności terminów;
b) zmiana Zamówienia możliwa jest poprzez kontakt mailowy na adres e-mail wskazany w ust. 1 powyżej lub kontakt telefoniczny pod numerem telefonu wskazanym w ust. 1 powyżej.
8. Zmiana Zamówienia opisana w ust. 7 powyżej może powodować zmianę ceny i kosztów dostawy.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Workin realizuje Zamówienia w terminie wskazanym w Umowie, przy czym:
a) najwcześniejsza możliwa godzina dostawy Zamówienia to 7:00;
b) najpóźniejsza możliwa godzina dostawy Zamówienia to 22:00;
c) dostępność terminów realizacji Zamówienia i dostawy uzależniona jest od szeregu czynników w tym
w szczególności ilości Zamówień przyjętych przez Workin.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo przystąpienie do realizacji złożonego Zamówienia, Workin ma prawo do wstrzymania realizacji Zamówienia. O zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta e-mailowo na adres wskazany przy składaniu Zamówienia.
3. Jeżeli część lub całość zamówionych produktów okaże się niedostępna, Workin niezwłocznie poinformuje
o tym Klienta drogą mailową, po otrzymaniu takiej informacji Klient jest zobowiązany do niezwłocznego złożenia Workin oświadczenia o:
a) anulowaniu Zamówienia albo,
b) zlecenia zrealizowania przez Workin niepełnego Zamówienia tj. bez brakujących produktów albo,
c) zgodzie na dłuższe oczekiwanie na realizację Zamówienia albo,
d) wyborze innego produktu na miejsce brakującego.
4. Do czasu otrzymania oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim Workin jest uprawniony do wstrzymania realizacji Zamówienia.
§ 7 DOSTAWA
1. Odbiór osobisty zamówionych produktów jest możliwy w godzinach 7:00- 22:00 pod adresem: Workin sp. z o.o., ul. Senatorska 2, 00-075 Warszawa, Workin Cafe, piętro I, wejście A lub wejście B między godziną 18:00 a 8:00 lub w weekendy, z zastrzeżeniem postanowień § 6 niniejszego Regulaminu.
2. Zamówienie może być również dostarczone Klientowi przez Workin lub podmiot trzeci działający na jego zlecenie, o ile w trakcie składania Zamówienia Klient zadeklarował taki sposób odbioru Zamówienia.
3. Dowóz Zamówienia jest realizowany na terenie Warszawy i okolicznych miejscowości bezpośrednio graniczących z Warszawą. Zamówienia są dostarczane w sposób i do miejsca wskazanego przez Klienta podczas składania Zamówienia.
4. Każdorazowo dowóz realizowany jest w terminach określonym w Zamówieniu z zastrzeżeniem pozostałych postanowień niniejszego Regulaminu w szczególności § 6 powyżej.
5. Czas dostawy Zamówienia może ulec zmianie w związku z realizacją innych Zamówień w szczególności ich kolejnością lub utrudnieniami w komunikacji drogowej.
6. Zamówienie z odbiorem osobistym jest gotowe do obioru w dacie i godzinie określonej w Umowie
i uzgodnionej na etapie składania Zamówienia. Nieodebranie przez Klienta Zamówienia w miejscu
i terminie określonym na etapie składania Zamówienia nie zwalnia Klienta z obowiązku dokonania zapłaty ceny i kosztów dostawy.
7. W momencie doręczenia produktu Klientowi jest on zobowiązany do jego zbadania pod względem zgodności z zamówieniem.
8. W zależności od wyboru Klienta zadeklarowanego w trakcie składania Zamówienia, Workin dołączy do przesyłki z zamówionym produktem paragon albo fakturę VAT.
§ 8 WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Dla złożenia Zamówienia przez Stronę Internetową wymagane jest, aby Klient posiadał:
a) urządzenie końcowe (komputer/telefon/tablet) z dostępem do Internetu;
b) dostęp do e-mail.
2. Klient jest obowiązany do korzystania ze Strony Internetowej w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami i w poszanowaniu dóbr osobistych i praw osób trzecich i Workin.
3. Klienta obowiązuje zakaz przekazywania Workin treści o charakterze bezprawnym.
4. Za skutki wynikłe z podania nieprawidłowych danych przez Klienta przy składaniu Zamówienia, całkowitą odpowiedzialność ponosi Klient.
5. Workin ma prawo do wprowadzenia czasowej przerwy w pracy Strony Internetowej (w całości lub
w części), która będzie potrzebna ze względów technicznych, np. w związku z prowadzonymi konserwacjami, modyfikacjami lub naprawami.
6. Workin w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia
w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony Internetowej za pośrednictwem której można złożyć zamówienie spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub jej niekompatybilnością
z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 9 PŁATNOŚCI
1. Workin umożliwia opłacenie Zamówienia za pomocą środków płatności elektronicznej z góry przy wykorzystaniu jednego z następujących sposobów:
a) za pośrednictwem serwisu „Przelewy24”,
b) za pośrednictwem serwisu „PayPal”,
c) przelewem tradycyjnym.
2. Za moment płatności uznaje się moment dokonania przez Klienta skutecznej realizacji płatności w sposób opisany w ust. 1 powyżej. Autoryzację kart kredytowych oraz rozliczenie płatności obsługuje podmiot zewnętrzny poprzez bezpośrednie połączenie z serwerem agenta rozliczeniowego kart płatniczych.
§ 10 PRAWO ODSTĄPIENIA
1. Na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 4 - 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.
z 2023 r. poz. 2759, dalej jako „Ustawa”) Klientowi- konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 27 Ustawy z uwagi na to, że produkty znajdujące się w zamówionych boksach cateringowych ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do spożycia i są dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia oraz względów higienicznych.
2. Workin nie przyjmuje żadnych przesyłek i zwrotów towaru za zaliczeniem pocztowym lub pobraniem.
§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Workin.
2. Dane osobowe Klientów oraz traktowane są jako informacje poufne i służą tylko i wyłącznie do celów zawarcia i realizacji Umowy w tym komunikacji pomiędzy Klientem, a Workin.
3. W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez Workin
w celu informowania go o nowych promocjach i usługach.
4. Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania ich usunięcia.
5. Szczegółowe informacje na temat ochrony danych osobowych wskazane są w Karcie Informacyjnej, która każdorazowo przekazywana jest Klientowi przed zawarciem Umowy.
§ 12 REKLAMACJE
1. Reklamacje można zgłaszać Workin w formie pisemnej na adres siedziby Workin lub e- mailem na adres: info@galopsmaku.pl.
2. W reklamacji Klient jest zobowiązany szczegółowo określić przedmiot reklamacji.
3. Workin rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Klienta w tożsamej formie jak reklamacja.
4. Jeżeli w wyniku rozpoznania reklamacji zajdzie konieczność zwrotu środków Klientowi, zwrot ten nastąpi
w taki sam sposób, w jaki wcześniej płatności te zostały wpłacone do Workin.
§ 13 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Workin ma obowiązek dostarczenia Klientom przedmiotu Umowy bez wad. Workin ponosi względem Klienta-konsumenta odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne przedmiotu Umowy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
2. Workin nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady przedmiotu Umowy wobec Klientów niebędących Klientami-konsumentami.
3. Workin nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, jeżeli zostało to spowodowane okolicznościami o charakterze siły wyższej.
4. Workin nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie zobowiązań z Umowy
w zakresie spowodowanym niewywiązaniem się z zobowiązań przez Klienta.
§ 14 POLUBOWNE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. Po zakończeniu procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 13 niniejszego Regulaminu Klientowi- konsumentowi przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta-konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
a) powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
b) organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
c) Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz,
d) pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/.
3. Klient-konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Klient-konsument uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego
z Umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2024 r. poz. 312);
b) Klient-konsument uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem-konsumentem a Workin do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2024 r. poz. 312);
c) Klient-konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Workin, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d) Klient-konsument może skorzystać również z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń za pomocą Platformy ODR zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Skorzystanie z Platformy ODR jest możliwe poprzez stronę: http://ec.europa.eu/odr/. Platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami
i przedsiębiorcami, przy czym ma ona zastosowanie do pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług,
w rozumieniu ww. rozporządzenia, zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii,
a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.
§ 15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie spory wynikające lub związane z niniejszym Regulaminem i Umową rozpoznawane będą przez sąd właściwy dla siedziby Workin.
2. W prawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem, zastosowanie mają postanowienia Umowy,
a w dalszej kolejności przepisy Kodeksu Cywilnego.
3. Workin zastrzega sobie prawo modyfikacji niniejszego Regulaminu na zasadach wskazanych w § 1 ust. 2 powyżej.